Viktig information

Välkommen till Bostadsrättsföreningen Översten 1

BRF Översten 1 består av 85 lägenheter i totalt två höghus, adressen är Johan Enbergs väg 19 och 23 i Solna. Varje hus samsas om gemensam tvättstuga, cykelrum, barnvagnsrum och tillsammans har vi en uteplats med grill bakom 23:ans hus med en av Solnas vackraste utsikter. 

Hemsidan
Allmänna frågor och annan viktigt medlemsinformation delges du genom Överstenytt som skickas ut regelbundet. På föreningens hemsida www.översten1.se hittar du mycket mer information. Läs igenom frågor och svar, trivselregler och renoveringsregler då dessa avsnitt innehåller väldigt viktig information.

Medlemsavgiften
I medlemsavgiften ingår värme, vatten, bredband, bostadsrättstillägg och kabel-tv från Comhem. El debiteras individuellt via medlemsavgiften. Man tecknar inget elavtal.

Förvaltare och felanmälan
Föreningen har en förvaltare som hjälper oss med skötsel och tillsyn av våra hus. De kontaktas även vid vattenskador och andra försäkringsärenden. På vår hemsida hittar du kontaktuppgifter samt telefonnummer vid akuta ärenden på jourtid. Tänk på att icke-akuta jourärenden debiteras anmälaren. Är något trasigt eller inte fungerar som tänkt i fastigheterna, hjälps vi alla åt att anmäla. 

Vår tekniske förvaltare kan även kontaktas om du har frågor eller behov av hjälp med till exempel rinnande kranar, toaletter eller element som droppar. Fråga alltid vad det kostar, eftersom det mesta av allt arbete som utförs i din lägenhet får du som bostadsrättsmedlem själv betala. 

Föreningens ekonomiska förvaltare ansvarar för vår ekonomiska redovisning. I föreningens stadgar står vad du som bostadrättsinnehavare samt vad föreningen har för rättigheter och skyldigheter. 

Namnlista, porttelefon
Kontakta Styrelsen med 1. Namn och telefonnummer 2. Tillträdesdag 3. Lgh-nummer 4. frånträdande boende så uppdateras namnlistan och porttelefonen enligt önskemål. För att öppna porten via telefon trycker man 5#.

Styrelsen
Föreningens styrelse träffas i regel en gång per månad. En förteckning över styrelsemedlemmarna hittar du på hemsidan. Styrelsen behandlar medlemsfrågor, renovering och förbättringsarbete, myndighetsfrågor, ekonomi och avtal samt drift och underhåll. 

Styrelsen nås via mail, styrelsen@oversten1.se eller genom lapp i brevlådan i hus 23. Svar på ärenden får du på nästkommande styrelsemöte.

Årsstämma
Årsstämma hålls en gång per år och sker enligt våra stadgar mellan april och juni varje år. Din röst och engagemang är viktigt så varmt välkommen. Tänk på att motioner måste inkomma innan sista datum enligt stadgarna.

Kod till hissen
För att komma åt våningsplanet längst ned krävs en kod. Tryck på våningsplanet och knappa därefter in koden.

Spola endast ned toalettpapper
Tänk på att endast spola ned toalettpapper för att undvika översvämning eller stopp i ert badrum.

Aktiveringsguide bredbandsuttag - Bredband2

Observera att om tidigare boende inte har sagt upp sitt bredband kommer ni inte kunna aktivera i ert namn. Kontakta i sånt fall Bredband2 för vidare hjälp.

Innan du börjar
1. Koppla en nätverkskabel mellan nätverksuttaget och din dator. Vi rekommenderar en direktansluten dator, men det fungerar även i de flesta fall via ett trådlöst nätverk. Det vill säga ansluta via din router och använda en laptop, mobil eller surfplatta.

2. Aktivera genom att öppna en webbläsare och gå till valfri adress. Då kommer du automatiskt till beställningssidan. Om du inte kommer till sidan direkt kan du skriva in adressen http://brf.bredband2.com.

Aktiveringsguide
1. Börja med att välja din adress samt fyrsiffriga lägenhetsnummer i rullgardinsmenyn. Välj logga in som privatkund. Klicka sedan på Fortsätt.

2. Fyll i dina kunduppgifter så som dina person- och kontaktuppgifter och klicka på Fortsätt.

3. Beställ din internettjänst*

* Tjänsten 1000/1000 Mbit/s är kostnadsfri på beställningssidan. Denna tjänst ingår i månadsavgiften till föreningen.

Här kan du även välja att beställa tilläggstjänsterna router & säkerhetspaket,. Tjänsterna är valfria och debiteras enligt Bredband2’s prislista. Klicka på Läs mer för vidare information om en specifik tilläggstjänst.

4. Granska och godkänn din beställning. Bocka i rutan Jag godkänner avtalet och klicka på Köp.

5. Din beställning är klar och din tjänst aktiveras inom kort. Läs igenom Viktig information och glöm inte att spara ditt kundnummer. Klicka på Stäng/Vänta på aktivering. Du kan behöva starta om din dator och eventuell router för att kunna använda din nya tjänst.

Kontakta Bredband2 vid in- och utflyttning från lägenheten. Notera att om du beställer en tilläggstjänst och inte gör en uppsägning kommer Bredband2 att fortsätta skicka fakturor tills de får in en uppsägning.

Kontaktuppgifter Bredband2
Har du några frågor kring självaktivering eller andra funderingar kan du kontakta Bredband2 kundtjänst på telefonnummer 0770-811 000 eller via e-post helpdesk@bredband2.com.